JANGAN JUAL NEGARA - Prof. Dr. Zainur Rashid Zainuddin

Foto oleh penulis yang melawat Hong Kong pada tahun 2016
Artikel ini merupakan luahan hati Prof. Dr Zainur Rashid Zainuddin yang dikongsi berdasarkan kepada artikel yang disiarkan oleh The Star Online bertarikh 29 Oktober 2019 yang lalu.
Ikuti tulisan Prof. ini: -
Saya mengikuti perkembangan permohonan kerakyatan Malaysia oleh warga asing dengan dekat dan teliti.
  1. Hanya sebulan yang lalu 4 orang MP DAP bertemu dengan TS Mahyuddin agar menyegerakan permohonan kewarganegaraan seramai lebih 111,000 orang pemohon.
  2. Beberapa media perdana nasional pernah menyatakan bahawa puluhan ribu pelancong warga China tidak kembali pulang ke negara mereka.
  3. Jab Pendaftaran Negara (JPN) telah melaporkan lebih daripada 17,000 wanita warga CHINA telah berkahwin dengan lelaki rakyat Malaysia. Ini bererti mereka berhak memohon kerakyatan MALAYSIA, begitu juga anak-anak pasangan ini.
  4. Lebih daripada 29.2 % daripada rumah mewah yang dijual kepada negara asing dalam projek Malaysia as Second Home telah dibeli oleh rakyat warga tanah besar China.
  5. Beberapa tangkapan kes penjualan kad pengenalan dan pasport kepada warga China setinggi RM 400,000 untuk seorang telah dilakukan di Pulau Pinang.


Rakyat memerlukan jawapan

Rakyat memerlukan jawapan kepada senario yang sangat membimbangkan ini kerana ia boleh menjejaskan keselamatan negara.
Rakyat memerlukan ahli parlimen dan menteri di kalangan Muslim Berwibawa yang gigih berkeringat dan tegas bersuara bagi mempertahankan kedaulatan negara tercinta.
Ikuti juga artikel yang menyebabkan Prof. membuat ulasan seperti di atas.


Catat Ulasan

0 Ulasan

Gambar-Gambar Seminar Usahawan Hartanah Melayu

Gambar-Gambar Seminar Usahawan Hartanah Melayu
Harap maaf, gambar kurang cantik